Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, lokomotif ve trenler için yerli bir sinyalizasyon sistemi geliştirileceğini belirterek, “Avrupa standartlarına göre sertifikalandırılacak sistem ile yük ve yolcu taşımacılığında daha güvenli bir trafik yönetim sistemi kurulmuş olacak” dedi.
Bakan Uraloğlu, Ankara’da, ‘Yerli ve Milli Araç Üstü Sinyalizasyon Ekipmanı Temini Töreni’ne katıldı. Sinyalizasyon ekipmanı olmayan 99 dizel ve elektrikli ana hat lokomotifi için araç üstü sinyalizasyon ekipmanının geliştirilmesi, imali ve montajı dahil olmak üzere Askeri Elektronik Sanayi (ASELSAN) ve TCDD Taşımacılık AŞ arasında 1 milyar 690 milyon lira tutarında bir sözleşme imzaladıklarını belirten Uraloğlu ASELSAN’ın, halihazırda Gayrettepe – İstanbul Havalimanı metro hattında kullanılan yerli metro sinyalizasyon sisteminden sonra, lokomotif ve trenler için de yerli bir sinyalizasyon sistemi geliştireceğini aktardı.
Uraloğlu, “Avrupa standartlarına göre sertifikalandırılacak sistem ile yük ve yolcu taşımacılığında daha güvenli bir trafik yönetim sistemi kurulmuş olacak. 57 ay olan sözleşme süremiz kapsamında, 2026 yılında 17 lokomotife, 2027 yılında 48 lokomotife ve 2028 yılında ise 34 lokomotife araç üstü sinyalizasyon ekipmanımızı yerleştireceğiz” dedi.
225 kilometre hız yapacak trende geri sayım
Uraloğlu, “Ülkemizin saatte 160 kilometre hıza sahip ‘Yeni Sakarya’ ismini verdiğimiz ilk milli ve yerli Elektrikli Tren Seti Projemizde, 2 prototip seti tamamlayarak hizmete sunduk. Seri üretime başladık. 2030 yılına kadar bu tren setlerinin sayısını 56’ya tamamlamayı planlıyoruz. Saatte 225 kilometre hıza sahip milli Elektrikli Hızlı Tren Seti Projesi’nde de tasarım çalışmalarında son aşamaya geldik. 2024 yılında prototip üretimin tamamlanmasını planlıyoruz. Eskişehir 5000 Milli Elektrikli Anahat Lokomotifi Projesi’nde de prototip imalatını tamamlayarak raylara indirdik. Milli Banliyö Tren Seti prototip araç üretimi çalışmalarımız devam ediyor” dedi.